Keliakiaviikko 31.8-6.9.2020

27.8.2020

Keliakiaviikon tämän vuoden teema on Gluteenitonta? Kyllä kiitos! ja tavoitteena on lisätä tietoutta ja ymmärrystä gluteenittomasta ruokavaliosta. Kohderyhmänä ovat kaikki gluteenittomasta ruokavaliosta ja tuotteista eri syistä kiinnostuneet. Yhteistyötä tehdään eri kahviloiden, ravintoloiden ja myymälöiden kanssa.

Keliakialiitto pitää kaikille avoimen webinaarin keskiviikkona 2.9.klo 18

Gluteenitonta ruokavaliota noudattaa keliaakikoiden lisäksi laaja joukko muitakin ihmisiä, jotka kokevat gluteenittoman ruokavalion lisäävän hyvinvointia. Onko gluteeniton ruoka terveellisempää kuin tavanomainen? Mitä gluteenittoman ruokavalion noudattaminen käytännössä tarkoittaa? Miten ulkona ruokailu onnistuu?  Keliakialiiton ravitsemusasiantuntija Eliisa Girsén käy läpi gluteenittomuuden perusteet.

Ilmoittaudu tästä.

Tule mukaan Uudenmaan keliakiayhdistyksen tapahtumiin!

- Ti 1.9. klo 12-14 Uudenmaan keliakiayhdistys esittäytyy ja jakaa keliakiaviikon materiaaleja Happy Waffle -kahvilassa (Vuorikatu 14, Helsinki). Alennus -10 % keliakiaviikolla.
- Ti 1.9. kahvilatapaaminen klo 15-17 Cafe Laurissa Lohjalla (Kauppakatu 16). Ilmoittaudu 6.8-27.8. Paikalla vertaistukihenkilö.

- Ke 2.9. kahvilavierailu klo 18:30-20 PH7-myymälässä Järvenpäässä (Muorinkuja 1). Liikkeen esittely, maistelua ja mahdollisuus ostoksiin -10 % alennuksella. Ilmoittautumista on pyydetty 27.8. mennessä.

- To 3.9. klo 15-18 Uudenmaan keliakiayhdistys esittäytyy ja opastaa gluteenittomiin tuotteisiin Kampin Ruohonjuuressa (Salomonkatu 5). Alennus -5 %.

- Pe 4.9. klo 15-17 Uudenmaan keliakiayhdistys esittäytyy ja jakaa keliakiaviikon materiaaleja Glutique-kahvilassa (Eerikinkatu 12, Helsinki). Alennus -15 % keliakiaviikolla.

- La 5.9. klo 11-12:30 luento ravitsemuksellisesti hyvistä tuotteista ja tuoteselosteista sekä kahvit Heurekan kokoustiloissa (Tiedepuisto 1, Vantaa). Luennoimassa ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm. Ilmoittaudu viimeistään  1.9. sähköpostilla uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai puhelimella 09 4319 6490.

Keliakiaviikolla mukana myös:

- Raw'n More (Lauttasaarentie 4, Helsinki), alennus -10 % keliakiaviikolla ja muulloinkin, ks. tarkemmin kirjautuneena Keliakialiiton jäsensivuille.

- Hannun 100% Gluteeniton Pirjon pakarin myymälässä  Nurmijärvellä (Kauppanummenkuja 3), alennus -10 %. Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita. Lisäetu: Osta viisi, maksa neljä. https://pirjonpakari.fi/

- Paakari Puusti Hyvinkäällä (Kauppalankatu 7-11), alennus -10 % (koskee myös ennakkoon tilattavia tuotteita), https://www.paakaripuusti.com/

- Rosso-ravintolat, alennus -15 % gluteenittomista pizzoista ja pastoista, http://raflaamo.fi/fi/rosso

HUOM! Varaudu esittämään Keliakialiiton jäsenkortti alennusta saadaksesi. Lataa kätevä mobiilijäsenkortti, jotta saat jäsenedut, https://www.keliakialiitto.fi/kuluttajat/keliakialiitto/mobiilijasenkortti-ukk/

Testaa tietosi gluteenittomuudesta

Testaa tietosi gluteenittomuudesta, jaa testitulos vaikka Facebookissa ja haasta kaveritkin vastaamaan!

Jäsenalennuksia yhteistyökumppaneilta

Monet muutkin yhteistyökumppanit ovat mukana keliakiaviikossa tarjoamme jäsenalennuksia. Katso viikon tarjoukset tarkemmin Keliakialiiton sivuilta:  https://www.keliakialiitto.fi/kuluttajat/tule-mukaan/keliakiaviikko/keliakiaviikon-tarjoukset/