Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä sekä  lehden välissä ja sähköpostitse ilmestyvässä jäsentiedotteissamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Katso Keliakialiiton järjestämät tapahtumat (esim. sopeutumisvalmennuskurssit) Keliakialiiton sivuilta. Valitse alasvetovalikosta järjestäjäksi Keliakialiitto.

HUOM! Yhdistyksen vakuutus ei kata tapaturmia yhdistyksen tapahtumissa tai retkillä. Huolehdithan, että omat vakuutuksesi ovat ajan tasalla.

Lokakuu

Vantaan hyvinvointimessut

Aika: La 12.10. Klo 10-16

Paikka: Vantaan Energia Areena (Rajatorpantie 23, 01600 Vantaa)

Uudenmaan keliakiayhdistys on mukana Vantaan hyvinvointimessuilla. Katso koko ohjelma http://hyvinvointimessut.com/

Vierailu modernin taiteen museo EMMAan

TÄYNNÄ, voit ilmoittautua jonoon peruutuspaikoille

Aika: la 19.10.2019 klo 11

Paikka: Näyttelykeskus WeeGee, Ahertajantie 5, Espoo

Tule mukaan Modernin taiteen museo EMMAn opastetulle kierrokselle ja tutustumaan museoon. Yhdistys tarjoaa opastuksen Michael Jackson -näyttelyyn sekä brunssin.
Kukin osallistuja maksaa pääsylippunsa (ryhmässä 10 €) itse tai käyttää museokorttia. Ilmoittautuminen vaaditaan, tee se välillä 8.8.-16.10. yhdistyksen sähköpostiin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla 09 4319 6490.

Modernin taiteen museo EMMAn verkkosivut löydät täältä.

Jäsenilta ja luento "Kuinka tunnistan ravitsemuksellisesti hyvän tuotteen?"

Aika: 23.10.2019 18:00

Paikka: Café Cabriolen yläkerta, Piispankatu 30, Porvoo

Ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm kertoo aiheesta "Kuinka tunnistan ravitsemuksellisesti hyvän tuotteen?" Lisäksi herkutellaan Café Cabriolen iltapalatarjoilulla.
Tarjoilun vuoksi ilmoittautumiset 15.10. mennessä Hanna Kuntoselle puh. 040 508 2136, mieluiten arkisin klo 16.00 jälkeen. Ilmoita myös muut allergiat. Iltapala on gluteeniton ja laktoositon.

Marraskuu

Terveydeksi! -tapahtuma Nurmijärvellä

Aika: 5.11.2019 klo 17-20

Paikka: Monikkotalo, Kuntotie 7, Klaukkala

Luvassa luentoja, terveysmittauksia ja yhdistysesittelyjä. Tilaisuus on maksuton, ks. https://www.nurmijarvi.fi/tapahtumat/14019/terveydeksi%21-tapahtuma

Perhetapahtuma Heurekassa ja LT Laura Kivelän luento lasten keliakiasta

TÄYNNÄ, VOIT ILMOITTAUTUA JONOON PERUUTUSPAIKOILLE

Aika: Tiedekeskus Heureka, Tiedepolku 1, Vantaa

Paikka: la 9.11.2019 11:30

Tilaisuus on tarkoitettu keliaakikkolapsille ja heidän vanhemmilleen.

Yhdistys tarjoaa lapsille brunssin sekä Tiedekeskus Heurekan näyttelyn sisäänpääsyn. Vanhemmat voivat halutessaan ostaa itselleen brunssin sekä sisäänpääsyn näyttelyyn. Brunssin jälkeen LT Laura Kivelä luennoi vanhemmille aiheesta "Lapsellani on keliakia" lasten siirtyessä näyttelyn puolelle. Luennolle osallistuminen ei vaadi Heurekan näyttelyn sisäänpääsymaksua.

Aloitamme lasten brunssilla klo 11.30, minkä jälkeen n. klo 12.30 on luento vanhemmille. Yhdistys tarjoaa vanhemmille kahvin ja sämpylän, joten brunssin ostaminen ei ole välttämätöntä.
Ilmoittaudu mukaan 8.8.-31.10. välisenä aikana yhdistyksen sähköpostiin tai soittamalla: uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com, p. 09 4319 6490. (Huomaathan, että voit ilmoittautua tähän vain, jos olet Uudenmaan keliakiayhdistyksen jäsen!)

Gluteenitonta leivontaa lasten kanssa

TÄYNNÄ, VOIT ILMOITTAUTUA JONOON

Aika: 16.11.2019 klo 11-14:45

Paikka: Stoa, opetuskeittiö, 1. krs. Turunlinnantie 1, 00900 Helsinki

Lapset leipovat suolaisia ja makeita herkkuja yhdessä vanhemman tai muun aikuisen kanssa. Kurssin tavoitteena on tavata muita keliaakikkoperheitä, auttaa sopeutumaan elinikäiseen ruokavaliohoitoon sekä innostaa perheitä kokkailemaan yhdessä. Kurssi on suunniteltu yhteistyössä Helsingin työväenopiston kanssa. Ohjaajana ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm. Hinta 26€

Ilmoittautuminen alkaa ti 13.8 klo 9.00 https://ilmonet.fi/#fi/search/txt=H196119

Kurssille otetaan kuusi aikuista ja kuusi lasta. Vain aikuinen ilmoittautuu.

Syyskokous

Aika: Ti 19.11. klo 17.30

Paikka: Yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15 A 1, Kamppi. Ovikello "Uumu"

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous yhdistyksen toimistolla. Ennen kokousta kahvittelu ja Wanhan Kanalan tuote-esittely klo 17.  Kokouksen jälkeen katsomme LT Pilvi Laurikan verkkoluennon "Vaivaako vatsa? Keliaakikon pitkittyneiden vatsaoireiden jäljillä".

Syyskokouksessa valitaan  on vuoden tärkein kokous, jossa valitaan uusi hallitus ja hyväksytään toimintasuunnitelma ja budjetti vuodelle 2020. Ole mukana päättämässä yhdistyksesi asioista!  Jos hallitustyö kiinnostaa, niin ota yhteyttä joko puheenjohtajaan marja.penttila(at)live.com tai järjestösihteeriin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com. Voit kertoa kiinnostuksesi hallitustyöstä myös kokouksessa.

Pikkujoulut Pirjon Pakarilla

Aika: To 28.11, Klo 17:30 alkaen

Paikka: Pirjon Pakari, Kauppanummenkuja 3, 01900 Nurmijärvi

Tule nauttimaan pikkujoulutunnelmasta, gluteenittomasta tarjoilusta ja tekemään ostoksia Pirjon Pakarissa. Paikalla myös Joulupukki!

Perille pääsee myös esim. busseilla nro: 464, 465, 465B Kampin linja-autoasemalta. Jää pois pysäkillä Pekontie ja kävele 2 min. Aikatauluja voi katsella osoitteessa matkahuolto.fi, valitse kohteeksi Pekontie (Nurmijärvi).

Joulukuu

Lasten piparikurssi

Aika: ti 3.12.2019, kellonaika varmistuu myöhemmin

Paikka: Yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15 A 1, Kamppi. Ovikello "Uumu

Luvassa gluteenittomien piparien leivontaa ja koristelua sekä jouluista askartelua koko perheen kanssa!

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com.