Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Twitterissä sekä kaksi kertaa vuodessa ilmestyvässä jäsentiedotteessamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Kesäkuu

Tervetuloa gluteenittomaan iltapäivään Alitalon omenaviinitilalle Lohjansaareen lauantaina 29.6.2019!

Tule tapaamaan muita keliaakikoita ja keliaakikkoperheitä klo 12-14 välisenä aikana. Tilan pihapiirissä on eläimiä (koiria, hevosia, pupuja, vuohi ja lammas), ravintolassa viiniä voi maistella laseittain tai ostaa viinimyymälästä kotiin pulloittain. Kahvilasta saa jäätelön lisäksi gluteenitonta suolaista ja makeaa.

Tekemistä ja katsottavaa koko perheelle! Viinitila on auki kesällä joka päivä klo 10-17.

Ilmoittautumisia pyydetään ystävällisesti lähettämään osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com 26.6. mennessä tarjoilujen riittävyyden varmistamiseksi, mutta paikalle voi saapua ilmoittamattakin! Otathan mukaan yhdistyksen jäsenkorttisi.

Uudenmaan keliakiayhdistyksen Lohjan alueen vertaistukihenkilö Karoliina Salo on paikalla klo 12-14.

Ajo-ohje:

Osoite: Pietiläntie 138, 08800 Lohjansaari, Lohja
Hanko-Hyvinkää tieltä (n:o 25) Lohjan kohdalta noin 10 kilometriä Hankoon päin, josta lähtee Lohjansaarentie. Sitä ajetaan noin 9 kilometriä, jolloin savutaan Lohjansaareen. Noin 500 metrin jälkeen käännytään Pietiläntielle, jota pitkin ajetaan noin 1,4 kilometriä

Pääsee myös veneellä. Lähin rantautumispaikka on Ylitalontien päässä, jonne on tilalta matkaa noin 1,3 kilometriä. Muita rantautumispaikkoja ovat Lohjansaaren Pietilän uimaranta ja Paavolan sillan vieri.

Tutustu tarkemmin:

www.ciderberg.fi

Facebook: Alitalon viinitila

Uudenmaan, Päijät-Hämeen ja Hämeen keliakiayhdistysten yhteinen jäsenmatka Tallinnaan! HUOM! Ilmoittautuminen päättynyt, voit kysyä mahdollisia peruutuspaikkoja

Aika: lauantai 29.6.2019

Tervetuloa mukaan kesäiselle päivämatkalle Tallinnaan! Luvassa on gluteenitonta herkuttelua, rentoa yhdessäoloa, tapaaminen Viron keliakialiiton ihmisten kanssa sekä vapaata aikaa.

Aikataulu:

-satamaan klo 8:00, laivaan nousu viimeistään 8:30

-aamiaisbuffet 8:30-9:30

-laiva lähtee 9:00

-laiva saapuu Tallinnaan 11:15

-omaa aikaa kierrellä ja tehdä ostoksia 11:15-14

-Late lunch gluteenittomassa Kivi Paber Käärid -ravintolassa, jossa tapaamme myös Viron keliakialiiton ihmisiä 14:30-17:00

-laivaan nousu viimeistään 17:45

-laiva lähtee 18:30

-laiva saapuu Helsinkiin 21:00.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Hinta 33€/jäsen. Hinta sisältää laivaliput (Eckerö Line), runsaan gluteenittoman buffetaamiaisen ja yhteisen hytin, jossa voi säilyttää tavaroita laivamatkan ajan. Lounasravintolamme sijaitsee trendikkäällä Telliskiven alueella mutta se on edullinen, annokset 4-15€. Koko ravintola on gluteeniton! Lisätietoja ravintolasta: http://kivipaber.ee/

Sitovat ilmoittautumiset viimeistään torstaina 9.5.2019: uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com. Kirjoita viestiin lähtijän/lähtijöiden nimet ja syntymäajat. Tervetuloa mukaan!

Elokuu

Yhdistys esittäytyy Janne-kontilla Järvenpäässä

Aika: Pe 9.8 klo 16-18

Paikka: Janne-kävelykatu, Järvenpää

Uudenmaan keliakiayhdistys esittelee toimintaansa, kertoo tulevista tapahtumista ja tapaa uusia ja vanhoja jäseniä Janne-kontilla perjantaina klo 16-18. Paikalla järjestösihteeri ja vertaistukihenkilö vastaamassa kysymyksiisi yhdistyksen toiminnasta ja keliakiasta. Tervetuloa tapaamaan! Kontti sijaitsee Järvenpään Janne-kävelykadulla, torinkulman jäätelökioskin vieressä.

Opastettu kierros keskustakirjasto Oodissa

Aika: To 22.8. klo 17

Paikka: Keskustakirjasto Oodi  (Töölönlahdenkatu 4, Helsinki).

Yhdistys tarjoaa opastuksen ja kahvit. Tapaaminen infopisteen tuntumassa Oodin 1.kerroksessa klo 16.50. Ilmoittautuminen 8.8 alkaen, viimeistään 20.8. joko sähköpostitse osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla numeroon 09 4319 6490 (varmimmin keskiviikkoisin klo 10-14, myös tiistaisin ja torstaisin voi yrittää tavoittaa puhelimella).

Syyskuu

Gluteeniton netti-iltapäivä yhdistyksen toimistolla

Aika: Ke 25.9. klo 15

Paikka: Yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15 A 1, Kamppi. Ovikello "Uumu"

Tapahtumassa opastetaan verkon ja tietokoneen turvallista käyttöä ja tuodaan hyötysivuja (mm. Keliakialiiton, yhdistyksen, luotettavan terveystiedon sivuja) tutuksi.

Ilmoittautuminen 8.8 alkaen, viimeistään 19.9. joko sähköpostitse osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla numeroon 09 4319 6490 (varmimmin keskiviikkoisin klo 10-14, myös tiistaisin ja torstaisin voi yrittää tavoittaa puhelimella).

Lokakuu

Vantaan hyvinvointimessut

Aika: La 12.10. Klo 10-16

Paikka: Vantaan Energia Areena (Rajatorpantie 23, 01600 Vantaa)

Uudenmaan keliakiayhdistys on mukana Vantaan hyvinvointimessuilla.

Marraskuu

Syyskokous

Aika: Ti 19.11. klo 17.30

Paikka: Yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15 A 1, Kamppi. Ovikello "Uumu"

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous yhdistyksen toimistolla. Ennen kokousta kahvittelu ja Wanhan Kanalan tuote-esittely klo 17.

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com.