Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä sekä  lehden välissä ja sähköpostitse ilmestyvässä jäsentiedotteissamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Katso Keliakialiiton järjestämät tapahtumat (esim. sopeutumisvalmennuskurssit) Keliakialiiton sivuilta. Valitse alasvetovalikosta järjestäjäksi Keliakialiitto.

HUOM! Yhdistyksen vakuutus ei kata tapaturmia yhdistyksen tapahtumissa tai retkillä. Huolehdithan, että omat vakuutuksesi ovat ajan tasalla.

Helmikuu

Helsinkipäivä yhteistyössä Keliakianuorten kanssa

Aika: 29.2.2020 klo 12-18

Paikka: Uudenmaan keliakiayhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1)

Päivän ohjelmassa on pelailua Megazonessa, sushikurssi sekä tietysti gluteenitonta herkuttelua, hyvää seuraa ja vertaistukea.

Helsinkipäivän hinta on 10€ ja mukaan mahtuu 20 ilmoittautumisjärjestyksessä. Sitovat ilmoittautumiset 30.1.-21.2. osoitteeseen keliakianuoret(at)keliakialiitto.fi. Kerrothan yhteystietosi, syntymäaikasi ja muut erityisruokavaliosi. Osallistumismaksu laskutetaan, jos osallistuminen perutaan ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Helsinkipäivä järjestetään yhteistyössä Uudenmaan keliakiayhdistyksen kanssa, mutta on tarkoitettu kaikille 16-30 –vuotiaille Keliakialiiton jäsenille.

Maaliskuu

Uusien jäsenien päivä

Aika: La 14.3. klo 10-13

Paikka: Keskustakirjasto Oodi (Töölönlahdenkatu 4 )

Uusien jäsenien päivä on tarkoitettu erityisesti uusille jäsenillemme, mutta mukaan ovat tervetulleita kaikki yhdistyksestä ja keliakiasta kiinnostuneet.

Luvassa on erikoislääkäri Kristiina Söderlundin ja ravitsemusterapeutti Kirsi Englundin luennot, yhdistyksen esittely sekä pientä syötävää. Voit ottaa mukaan myös läheisesi. Tarjoilujen vuoksi tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan viimeistään 10.3 joko sähköpostitse osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla numeroon 09 4319 6490 (varmimmin keskiviikkoisin klo 10-14, myös tiistaisin ja torstaisin voi yrittää tavoittaa puhelimella).

Jäsenretki Eduskuntaan

Aika: Ti 24.3 klo 18:15-19:30 (paikalle viimeistään 18:10)

Paikka: Eduskuntatalo, sisäänkäynti B-sisäänkäynnin kautta

Eduskunnan lyhyt esittely ja tapaaminen eduskunnan keliakiaverkostossa vaikuttavan kansanedustaja Anneli Kiljusen (SDP) kanssa. Kahvitarjoilu. Eduskuntatalossa on paljon portaita, ilmoitathan mahdollisista liikuntaesteistä etukäteen. Ilmoita myös muista ruokarajoitteista/allergioista kuin keliakia. Ilmoittaudu viimeistään 12.3 joko sähköpostitse osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla numeroon 09 4319 6490 (varmimmin keskiviikkoisin klo 10-14, myös tiistaisin ja torstaisin voi yrittää tavoittaa puhelimella). Max 50 hlö.

Kevätkokous

Aika: Ti 31.3. klo 17:30

Paikka: Uudenmaan keliakiayhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1)

Kevätkokouksessa käsitellään toimintakertomus, vahvistetaan tilinpäätös ja päätetään tili- ja vastuuvapaudesta tilivelvollisille. Kevätkokouksen yhteydessä kahvittelu ja Gluteeniton leipomo ILONAn tuotemyyntiä jo klo 16:30 alkaen. Kokouksen jälkeen luennoimassa Veijo Kivistö Aivoliitosta, aiheenaan aivoverenkiertohäiriöiden ennaltaehkäisy.

Huhtikuu

Tutkimustyö muuttaa diagnostiikkaa ja hoitoja -luento

Aika: Ti 7.4.2020 klo 17.30

Paikka: Kampin palvelukeskuksen ruokasali (Salomonkatu 21 B)

Tervetuloa kuulemaan uudesta menetelmästä, jolla sairauksia pystytään tunnistamaan entistä laajemmin pelkästä virtsanäytteestä. Samalla saat tietää Helsingin Biopankin toiminnasta.

Ohjelma:

• Helpotusta autoimmuunisairauksien diagnostiikkaan – verikokeen sijaan virtsanäyte Professori, LT Harry Holthöfer Helsingin yliopistosta
  • Helsingin Biopankin esittely

Tilaisuuteen mahtuu noin 100 henkilöä. Vapaa pääsy, tervetuloa!

Yhteistyössä: Uudenmaan munuais- ja maksayhdistys UUMU ry ja Pääkaupunkiseudun Diabetesyhdistys ry

Gluteeniton ilta ravintola Vaelsassa

Aika: Ke 22.4.2020 klo 18 alkaen

Paikka: Vaelsa (Pohjoisesplanadi 9) https://vaelsa.fi/

Tervetuloa nauttimaan italialaisesta ruoasta ja hyvästä seurasta ravintola Vaelsaan. Tilaisuus on omakustanteinen. Max. 40 hlö. Ilmoittaudu viimeistään 12.4 joko sähköpostitse osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla numeroon 09 4319 6490 (varmimmin keskiviikkoisin klo 10-14, myös tiistaisin ja torstaisin voi yrittää tavoittaa puhelimella).

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com.