Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä sekä  lehden välissä ja sähköpostitse ilmestyvässä jäsentiedotteissamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Katso Keliakialiiton järjestämät tapahtumat (esim. sopeutumisvalmennuskurssit) Keliakialiiton sivuilta. Valitse alasvetovalikosta järjestäjäksi Keliakialiitto.

HUOM! Yhdistyksen vakuutus ei kata tapaturmia yhdistyksen tapahtumissa tai retkillä. Huolehdithan, että omat vakuutuksesi ovat ajan tasalla.

Tärkeää koronatietoa!

Seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeita, jotta voimme varmistaa tapahtumien turvallisen toteutuksen. Huomioi:

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet vähäisiäkään flunssan oireita.
  • Noudata vähintään metrin turvaväliä.
  • Yski tai aivasta kertakäyttöiseen nenäliinaan tai hihaan.
  • Yhdistyksen tapahtumissa on saatavilla käsidesiä ja kasvomaskeja
  • Älä osallistu toimintaan, jos olet palannut ulkomailta alle kaksi viikkoa sitten.
  • Emme suosittele riskiryhmiin kuuluvien osallistumista tapahtumiin

Marraskuu

Helpotusta autoimmuunisairauksien diagnostiikkaan -verkkoluento

Aika: ma 23.11. klo 17.30

Paikka: Zoom -verkkoalusta

Tervetuloa kuulemaan uudesta menetelmästä, jolla sairauksia pystytään tunnistamaan entistä laajemmin pelkästä virtsanäytteestä. Luennoijana professori, LT Harry Holthöfer Helsingin yliopistosta. Luento järjestetään yhteistyössä Uudenmaan munuais- ja maksayhdistys UUMUn ja Pääkaupunkiseudun diabetesyhdistyksen kanssa. Zoom-linkki, josta pääset verkkoluennolle.

Jäsenretki yhteiskuljetuksella Joulupop -konserttiin Porvooseen (PERUTTU)

Aika: to 26.11. klo 17:30-23

Paikka: Porvoon taidetehdas (Läntinen Aleksanterinkatu 1, Porvoo)

Tervetuloa virittäytymään joulutunnelmaan Puolustusvoimien varusmiessoittokunnan joulupop -konserttiin! Voit saapua konserttiin omin neuvoin tai yhteiskuljetuksella Helsingistä. Konsertti on klo 19 - 21:15, sisältäen 20 min väliajan. Yhdistys tarjoaa bussikuljetuksen ja väliaikatarjoilun, liput konserttiin (17,50€) omakustanteisesti. Lisätietoja konsertista täällä. Max 25 hlö. Ilmoittaudu 25.10 mennessä. Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

HUOM. uusista koronarajoituksista johtuen jäsenretki on jouduttu perumaan.

Joulukuu

Kalle Kurpan verkkoluento

Aika: ti 1.12 klo 18-19

Paikka: Teams -verkkoluento

Keliakiatutkija, professori Kalle Kurppa kertoo keliakiasta ja uudesta tutkimusmenetelmästä, joka mittaa keliakian suolivaurion asteen tarkasti ja nopeasti. Aikaa myös osallistujien kysymyksille. Ilmoittaudu 1.12 klo 12 mennessä niin saat osallistumislinkin sähköpostiisi.

Puurojuhla Pirjon Pakarilla

Aika: to 3.12 klo 17 alkaen

Paikka: Pirjon Pakarin myymäläkahvila (Kauppanummenkuja 3, Nurmijärvi)

Jouluinen kahviltapaaminen vietetään jälleen Pirjon Pakarin myymäläkahvilassa! Luvassa jouluista tunnelmaa, tarjoilua ja mahdollisuus ostoksille. Koronan aiheuttamat rajoitukset esim. osallistujamäärään ja mahdolliseen maskisuositukseen tarkastatetaan lähempänä tapahtumaa.

Perille pääsee myös esim. busseilla nro: 464, 465, 465B Kampin linja-autoasemalta. Jää pois pysäkillä Pekontie ja kävele 2 min. Aikatauluja voi katsella osoitteessa matkahuolto.fi, valitse kohteeksi Pekontie (Nurmijärvi).

Jäsenretki Kansallismuseoon (TÄYNNÄ!)

Aika: ti 8.12 klo 13-15

Paikka: Kansallismuseo (Mannerheimintie 34, Helsinki)

Syödään yhdessä lounas museoravintolassa ja tutustutaan Rohkeus, rakkaus, vapaus! Muumit 75 -näyttelyyn opastuksen johdolla. Max. 20 hlö. Näyttelytiloissa on kasvomaskisuositus. Yhdistys tarjoaa kasvomaskit, lounaan, opastuksen ja pääsyliput (jos sinulla on museokortti, voit ottaa sen mukaan). Ilmoittaudu 3.12 mennessä ja kerro ilmoittautumisen yhteydessä myös muut erityisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Ilmoittaudu

Voit myös ilmoittautua sähköpostitse tai puhelimitse. Lisätietoja tapahtumistamme sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai puhelimitse 09-4319 6490.