Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme.

Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Keliakia-lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Twitterissä sekä kaksi kertaa vuodessa ilmestyvässä jäsentiedotteessamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Syyskuu 2018

Valtakunnallisella keliakiaviikolla 3 - 9.9.2018 järjestämme useita kauppatapahtumia. Tule tutustumaan kauppojen tuotevalikoimaan ja keskustelemaan keliakiasta ja gluteenittomasta elämästä!

Ma 3.9. klo 15 Kampin K-supermarketissa Helsingissä, os. Urho Kekkosenkatu 1. Kokoontuminen K-supermarketin sisäänkäynnin edessä klo 14.50.

Ti 4.9. klo 15 Lohjan K-citymarketissa, os. Ojamonharjuntie 61. Tapahtumassa on tuotemaistiaisia.

Ti 4.9. klo 17 Porvoon Näsin S-marketissa, os. Aleksanterinkaari 1.

Ke 5.9. klo 10 - 13 Nurmijärven K-supermarketissa, os. Mahlamäentie 2. Tapahtumassa on tuotemaistiaisia.

Ke 5.9. klo 12 Iso-Omenan K-citymarketissa Espoossa, os. Piispansilta 11. Tapaaminen kaupan pääsisäänkäynnillä. Kauppakierroksen jälkeen on yhteinen kahvittelu.

Ke 5.9. klo 17 Iso-Omenan Prismassa Espoossa, os. Piispansilta 11. Tapaaminen kaupan pääsisäänkäynnillä. Tapahtuman lopuksi on yhteinen kahvittelu.

To 6.9. klo 17 Nummelan K-citymarketissa, os. Tuusankaari 1. Tapahtumassa on tuotemaistiaisia.

Pe 7.9. klo 13 – 17 "Gluteenittoman tuotteen metsästys" Hangon K-supermarketissa, os. Revellinkatu 2. Tapaaminen on marketin sisäänkäyntiportilla. Kauppakierroksen aikana keskustellaan myös herkän vatsan (IBS) tuotteista. Lopuksi kahvi- ja mehutarjoilu gluteenittoman makupalan kera.

La 8.9. klo 12 - n. 15 höyrylaivaristeily Ukko-Pekalla Airiston aalloilla yhdessä Turun seudun keliakiayhdistyksen kanssa. Risteilyllä on gluteeniton meri-buffet ja kahvitarjoilu. Retkelle lähdetään bussilla Helsingistä Kiasman turistipysäkiltä klo 9. Olethan ajoissa paikalla. Muut pysähdyspaikat: menomatkalla 1. Lommila; Espoon Ikean liittymä, pysäkki E6313 n. klo 9.15 ja 2. Muijala (Lohja), pysäkki E18L n. klo 9.30. Paluumatkalla: Muijala, pysäkki E18I ja Lommila, Espoon Ikean liittymä, pysäkki E6001. Paluumatkalla pysähdytään myös Design Hill Cafessa, jossa voi tehdä ostoksia ja kahvitella omakustanteisesti.

Retken hinta on 60 €/henkilö (sekä jäsen että ei-jäsen seuralaisena), 3 - 12-vuotiaat lapset 25 €/henkilö ja alle 3-vuotiaat ilmaiseksi. Hinta sisältää bussimatkan, risteilyn ja meri-buffetin. Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 15.8. nettilomakkeella: http://keliakia.nettilomake.fi/edit/6221. Ilmoitathan samalla mahdolliset muut (kuin gluteeniton) erityisruokavaliot tai allergiat. Puhelinilmoittautumisia otetaan vastaan ke 15.8. klo 18 - 19 puh. (09) 43196490. Osallistuminen vahvistetaan 15.8. jälkeen ja samalla annetaan maksuohjeet. Lisätietoja Turun retkestä antaa Marja Penttilä puh. 040 8651364.

Ti 18.9. Risteily Tallinnaan Eckerö Linen m/s Finlandialla. Lähtö on Helsingistä klo 9 ja paluu Tallinnasta klo 18.30. Laiva on perillä Helsingissä noin klo 21. Matkan hinta on 50 €/henkilö sisältäen risteilylipun, runsaan gluteenittoman meriaamiaisen klo 8.30 - 9.30 ja herkullisen buffet-illallisen klo 18.15. Buffetin hintaan sisältyy ruokajuomat: valko-/punaviini, olut, virvoitusjuomat, kivennäisvesi, vesi, tuoremehu, maito ja kahvi. Lapset 6 - 17 vuotta 30 €/henkilö, alle 6-vuotiaat maksutta. Sitova ilmoittautuminen viimeistään 15.8. sähköpostilla uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com. Ilmoita samalla matkustajien nimet, syntymäajat (muodossa pp.kk.vv) sekä kansalaisuudet laivayhtiötä varten ja myös muut (kuin gluteeniton) erityisruokavaliot tai allergiat. Saat vahvistuksen osallistumisesta ja maksuohjeet 15.8. jälkeen. Lähde vaikka koko perheen voimalla risteilemään ja tutustumaan kauniiseen Tallinnaan! Matkalla on mukana myös muiden keliakiayhdistysten jäseniä.

Lokakuu 2018

Terveydeksi-tapahtuma

Aika: ti 9.10. klo 15 - 20
Paikka: Monikkosali Nurmijärven Klaukkalassa, os. Kuntotie 7, Nurmijärvi.

Tapahtumaan on vapaa pääsy, ja paikalla on useita näytteilleasettajia. Olemme mukana omalla esittelypisteellä. Tule tapaamaan meitä ja keskustelemaan gluteenittomasta elämästä sekä kuuntelemaan mielenkiintoisia luentoja.

Kouluikäisten lasten maksuton tapahtuma Keravalla

Aika: la 13.10. klo 11 - 15
Paikka: Keravan kirjaston ME-talo, Paasikivenkatu 12, Kerava

Ohjelmassa on muun muassa muskaritunti ja askartelua sekä mukavaa yhdessäoloa ja vertaistukea. Tarjolla on myös pientä syötävää ja juotavaa. Ilmoittautuminen sähköpostilla uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com viimeistään 1.10.

Vantaan hyvinvointimessut

Aika: la 13.10 klo 10 - 16
Paikka: Energia Areena Myyrmäki

Olemme mukana omalla esittelypisteellä. Tervetuloa juttelemaan! Lisätietoja tapahtumasta saat: hyvinvointimessut.com

Marraskuu 2018

Sääntömääräinen syyskokous

Aika: ti 20.11 klo 18
Paikka: yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15A 1, Helsinki

Ennen kokousta on kahvitarjoilu ja Täysjyvä Gourmet Oy maistattaa gluteenittomia juurileipiään ja kertoo juurileivontakurssistaan klo 17 alkaen.

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com.