Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme.

Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Keliakia-lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Twitterissä sekä kaksi kertaa vuodessa ilmestyvässä jäsentiedotteessamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Marraskuu 2018

Miten ruokakaupasta löytää gluteenitonta ruokaa?

Aika: ti 13.11 klo 18.

Paikka:ostoskeskus Lauttis Lauttasaari

Oletko helsinkiläinen tuore keliaakikko tai hänen ruuastaan huolehtiva, jolle gluteenittomien tuotteiden etsiminen kaupasta on kuin kadonneen aarteen metsästystä?

Tervetuloa mukaan lauttasaarelaisen keliaakikon Eija Kallioniemen ja Uudenmaan keliakiayhdistyksen vertaistukivastaavan Irma Hellgrenin kanssa gluteenittomalle kauppakierrokselle ostoskeskus Lauttikseen Lauttasaareen. Teemme kauppakierroksen Lauttiksessa vierekkäin sijaitseviin S-Market Lauttasaareen ja K-Supermarket Westbestiin ja näytämme, millä hyllyillä gluteenittomat elintarvikkeet sijaitsevat.

Tapaamme sisätiloissa kauppojen edustalla samassa kerroksessa, josta löytyy Lauttasaaren metron sisäänkäynti. Jos saavut metrolla, valitse metrolaiturilta ylös Otavantielle vievät liukuportaat.

Sääntömääräinen syyskokous

Aika: ti 20.11 klo 18
Paikka: yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15A 1, Helsinki

Ennen kokousta on kahvitarjoilu ja Täysjyvä Gourmet Oy maistattaa gluteenittomia juurileipiään ja kertoo juurileivontakurssistaan klo 17 alkaen. Kokouksen jälkeen on psykologi Henna Väänäsen luento aivoterveydestä. Henna kertoo miten voi ylläpitää ja edistää aivoterveyttä elämän eri vaiheissa ja tilanteissa, teemoina mm. aivoliikunta, uni, itsepuhe, aivojen sosiaalistaminen ja tylsyyden ylistys.

Gluteeniton kahvilatapaaminen

Aika: ke 21.11 klo 16
Paikka: Hilman herkku (os. Virkkalantie 15, 08700 Lohja)

Tule herkuttelemaan ihanilla itseleivotuilla kakuilla ja piirakoilla, tapaamaan muita keliaakikkoja ja vaihtamaan kuulumisia.

Gluteeniton pikkujoulu Nurmijärvellä

Aika: ke 28.11. klo 17.30
Paikka: Pirjon Pakarin myymäläkahvila, Kauppanummenkuja 3, Nurmijärvi

Tule mukaan viettämään pikkujoulua, nauttimaan gluteenittomasta tarjoilusta ja tekemään ostoksia Pirjon Pakarissa. Tapahtumassa vierailee myös joulupukki.

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com.