Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme.

Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Keliakia-lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Twitterissä sekä kaksi kertaa vuodessa ilmestyvässä jäsentiedotteessamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Lokakuu 2018

Terveydeksi-tapahtuma

Aika: ti 9.10. klo 15 - 20
Paikka: Monikkosali Nurmijärven Klaukkalassa, os. Kuntotie 7, Nurmijärvi.

Tapahtumassa on muun muassa terveysaiheisia asiantuntijaluentoja, terveysmittauksia sekä useita näytteilleasettajia. Olemme mukana omalla esittelypisteellä. Tule tapaamaan meitä ja keskustelemaan gluteenittomasta elämästä sekä kuuntelemaan mielenkiintoisia luentoja!

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton.

Kouluikäisten lasten maksuton tapahtuma Keravalla

Aika: la 13.10. klo 11 - 15
Paikka: Keravan kirjaston ME-talo, Paasikivenkatu 12, Kerava

Ohjelmassa on muun muassa muskaritunti ja askartelua sekä mukavaa yhdessäoloa ja vertaistukea. Tarjolla on myös pientä syötävää ja juotavaa. Ilmoittautuminen sähköpostilla uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com.

Vantaan hyvinvointimessut

Aika: la 13.10 klo 10 - 16
Paikka: Energia Areena Myyrmäki

Messuilla on esillä laajasti erilaisia hyvinvointialan yrityksiä ja yhteisöjä, vertaistukea, vapaaehtoistoimintaa ja muuta terveyteen ja hyvinvointiin liittyvää. Messuille on vapaa pääsy.

Olemme mukana omalla esittelypisteellä. Tervetuloa juttelemaan!
Lisätietoja tapahtumasta saat: hyvinvointimessut.com

Leipäkurssi Espoossa

Aika: la 27.10. klo 13 - 17
Paikka: Mattlidens skola Matinsyrjä 1, Espoo

Kurssilla leivotaan erilaisia gluteenittomia leipiä, sämpylöitä ja rieskoja. Lisäksi saat paljon vinkkejä ja neuvoja gluteenittomien leipien valmistukseen. Lapset ovat myös tervetulleita leipomaan.

Ilmoittautuminen 19.10. mennessä sähköpostilla osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com. Kerro sähköpostissa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus. Tarvikemaksuna peritään 15 €/hlö. Kurssin ohjaajana toimii laillistettu ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm.

Gluteeniton ilta Porvoossa

Aika: ti 30.10. klo 18
Paikka: Café Cabriole, os Piispankatu 30, Porvoo

Tervetuloa mukaan kuulemaan ravitsemusterapeutin luentoa hyvinvoivan vatsan ruokavaliosta. Tilaisuudessa on tarjolla myös pientä purtavaa. Ilmoittautuminen 22.10. mennessä Hanna Kuntoselle puh. 040 508 2136.

Marraskuu 2018

Miten ruokakaupasta löytää gluteenitonta ruokaa?

Aika: ti 13.11 klo 18.

Paikka:ostoskeskus Lauttis Lauttasaari

Oletko helsinkiläinen tuore keliaakikko tai hänen ruuastaan huolehtiva, jolle gluteenittomien tuotteiden etsiminen kaupasta on kuin kadonneen aarteen metsästystä?

Tervetuloa mukaan lauttasaarelaisen keliaakikon Eija Kallioniemen ja Uudenmaan keliakiayhdistyksen vertaistukivastaavan Irma Hellgrenin kanssa gluteenittomalle kauppakierrokselle ostoskeskus Lauttikseen Lauttasaareen. Teemme kauppakierroksen Lauttiksessa vierekkäin sijaitseviin S-Market Lauttasaareen ja K-Supermarket Westbestiin ja näytämme, millä hyllyillä gluteenittomat elintarvikkeet sijaitsevat.

Tapaamme sisätiloissa kauppojen edustalla samassa kerroksessa, josta löytyy Lauttasaaren metron sisäänkäynti. Jos saavut metrolla, valitse metrolaiturilta ylös Otavantielle vievät liukuportaat.

Sääntömääräinen syyskokous

Aika: ti 20.11 klo 18
Paikka: yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15A 1, Helsinki

Ennen kokousta on kahvitarjoilu ja Täysjyvä Gourmet Oy maistattaa gluteenittomia juurileipiään ja kertoo juurileivontakurssistaan klo 17 alkaen. Kokouksen jälkeen on psykologi Henna Väänäsen luento aivoterveyden ylläpidosta.

Gluteeniton pikkujoulu Nurmijärvellä

Aika: ke 28.11. klo 17.30
Paikka: Pirjon Pakarin myymäläkahvila, Kauppanummenkuja 3, Nurmijärvi

Tule mukaan viettämään pikkujoulua, nauttimaan gluteenittomasta tarjoilusta ja tekemään ostoksia Pirjon Pakarissa. Tapahtumassa vierailee myös joulupukki.

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com.