Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä sekä  lehden välissä ja sähköpostitse ilmestyvässä jäsentiedotteissamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Katso Keliakialiiton järjestämät tapahtumat (esim. sopeutumisvalmennuskurssit) Keliakialiiton sivuilta. Valitse alasvetovalikosta järjestäjäksi Keliakialiitto.

HUOM! Yhdistyksen vakuutus ei kata tapaturmia yhdistyksen tapahtumissa tai retkillä. Huolehdithan, että omat vakuutuksesi ovat ajan tasalla.

Tärkeää koronatietoa!

Seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeita, jotta voimme varmistaa tapahtumien turvallisen toteutuksen. Huomioi:

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet vähäisiäkään flunssan oireita.
  • Noudata vähintään metrin turvaväliä.
  • Yski tai aivasta kertakäyttöiseen nenäliinaan tai hihaan.
  • Yhdistyksen tapahtumissa on saatavilla käsidesiä ja kasvomaskeja
  • Älä osallistu toimintaan, jos olet palannut ulkomailta alle kaksi viikkoa sitten.
  • Emme suosittele riskiryhmiin kuuluvien osallistumista tapahtumiin

Maaliskuu

Jäsenretki Kansallismuseoon (PERUTTU)

Aika: ti 2.3 klo 13-15

Paikka: Kansallismuseo (Mannerheimintie 34, Helsinki)

Syödään yhdessä lounas museoravintolassa ja tutustutaan Rohkeus, rakkaus, vapaus! Muumit 75 -näyttelyyn opastuksen johdolla. Max. 20 hlö. Näyttelytiloissa on kasvomaskisuositus. Yhdistys tarjoaa kasvomaskit, lounaan, opastuksen ja pääsyliput (jos sinulla on museokortti, voit ottaa sen mukaan).

Tapahtuma on järjestetty syksyllä peruuntuneen tilalle, ja syksyllä tapahtumaan ilmoittautuneet ovat etusijalla.

Anemia ja keliakia -verkkoluento

Aika: ti 9.3. klo 18-19

Paikka: Teams

Lastentauteihin erikoistuva lääkäri, väitöskirjatutkija Marleena Repo luennoi anemiasta, raudanpuutteesta ja keliakiasta Teamsissa. Ilmoittaudu viimeistään 8.3. ja saat linkin tapahtumapäivänä sähköpostiisi. Mukaan mahtuu max 300 henkilöä.

Sääntömääräinen kevätkokous ja luento unettomuudesta

Aika: ti 23.3. klo 17:30-18:30, luento 18:30-19:15

Paikka: Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki ja Teams

Sääntömääräisessä kevätkokouksessa käsitellään vuoden 2020 toimintakertomus, vahvistetaan tilinpäätös ja päätetään tili- ja vastuuvapaudesta tilivelvollisille.  Kokoukselle hyväksyttäväksi esitettävät dokumentit ovat nähtävissä yhdistyksen verkkosivulla helmikuun loppuun mennessä.

HUOM! Kevätkokoukseen voi osallistua myös verkossa ja sitä suositellaan. Poikkeamislaki sallii sen, Laki väliaikaisesta poikkeamisesta ... yhdistyslaista ja eräistä muista yhteisölaeista covid-19-epidemian leviämisen rajoittamiseksi (677/2020) on voimassa 3.10.2020 - 30.6.2021. Mahdollinen äänestys suoritetaan sähköisesti.

Kokouksen osallistujia pyydetään poikkeuksellisesti ilmoittautumaan kokoukseen viimeistään 22.3., jotta kokousjärjestelyt voidaan toteuttaa osallistujille turvallisella tavalla ja osallistumislinkki saadaan lähetettyä etäosallistujille. Ilmoittautumiset etukäteen sähköpostilla tai puhelimella uudenmaankeliakiayhdistys@outlook.com, puh. 09 4319 6490. Tuotemyyntiä ei tällä kertaa järjestetä. Kokouspaikalta (yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki) löytyy käsidesiä ja maskeja. Kokouksen jälkeen kuulemme unikouluttaja Johannes Kajavan luennon unettomuudesta ja sen lääkkeettömistä hoitomuodoista. Aikaa myös kysymyksille.

Tiesithän, että yhdistyksen jäsenillä on oikeus tehdä sääntömääräisiin kokouksiin aloitteita. Aloite on tehtävä kirjallisesti vähintään kuukautta ennen kokousta yhdistyksen hallitukselle.

Huhtikuu

Ravitsemusterapeutin verkkoluento uusille keliaakikoille

Aika: ti 6.4.2021 klo 18-19

Paikka: Teams

Tervetuloa kuuntelemaan ravitsemusterapeutti Kirsi Englundin verkkoluentoa gluteenittomasta ruokavaliosta. Tilaisuus on erityisesti tarkoitettu keliakiadiagnoosinsa hiljattain saaneille, mutta myös pidempään sairastaneet ovat tervetulleita kertaamaan tietojaan. Ilm. viim. 5.4. niin saat osallistumislinkin sähköpostiisi. Mukaan mahtuu max. 300 henkilöä.

Ilmoittaudu

Voit myös ilmoittautua sähköpostitse tai puhelimitse. Lisätietoja tapahtumistamme sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai puhelimitse 09-4319 6490.