Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Twitterissä sekä kaksi kertaa vuodessa ilmestyvässä jäsentiedotteessamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Elokuu

Opastettu kierros keskustakirjasto Oodissa TÄYNNÄ

Aika: To 22.8. klo 17

Paikka: Keskustakirjasto Oodi  (Töölönlahdenkatu 4, Helsinki).

Yhdistys tarjoaa opastuksen ja kahvit. Tapaaminen infopisteen tuntumassa Oodin 1.kerroksessa klo 16.50. Ilmoittautuminen 8.8 alkaen, viimeistään 20.8. joko sähköpostitse osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla numeroon 09 4319 6490 (varmimmin keskiviikkoisin klo 10-14, myös tiistaisin ja torstaisin voi yrittää tavoittaa puhelimella).

Syyskuu

Keliakiaviikko 2.-8.9.2019: Oivalla oireet, kesytä keliakia!

Gluteenittomia apteekkitapahtumia ympäri Uudenmaan. Vapaaehtoisemme kertovat apteekeissa keliakian moninaisista oireista ja keliakiayhdistyksen toiminnasta ja jäsenyydestä.

Ma 2.9 klo 10-13 & 16-18 Seitsemän Veljen apteekki, Mahlamäentie 2, Nurmijärvi

Ti 3.9 klo 15-19 Myyrmannin apteekki, Rajatorpantie 5, Vantaa

Ke 4.9 klo 14-15:30 Lohjanharjun apteekki, Lehmijärventie 2, Lohja

klo 16:30-19 Porvoon Näsin apteekki, Aleksanterinkaari 1, Porvoo

klo 10-13 Hangon apteekki, Nycanderinkatu 18, Hanko

To 5.9 klo 15-17 Malmin Yliopiston apteekki, Ala-Malmin tori 5, Helsinki

klo 15-17 Järvenpään toinen apteekki, Helsingintie 41, Järvenpää

Pe 6.9 klo 15-19 K-Citymarket Mäntsälä, Sälinkääntie 2, Mäntsälä. Gluteenitonta irtokarkkia, tuote-esittelyjä/maistatuksia ja Uudenmaan keliakiayhdistyksen infopiste Keliakiaviikon teemalla: "oivalla oireet, kesytä keliakia"

Gluteeniton netti-iltapäivä - "Tulisiko minustakin netin käyttäjä"

Aika: Ke 25.9. klo 15

Paikka: Yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15 A 1, Kamppi. Ovikello "Uumu"

Tapahtumassa opastetaan verkon ja tietokoneen turvallista käyttöä Enterin kouluttajan johdolla ja tuodaan hyötysivuja (mm. Keliakialiiton, yhdistyksen, luotettavan terveystiedon sivuja) tutuksi. Kahvitarjoilu.

Ilmoittautuminen 8.8 alkaen, viimeistään 19.9. joko sähköpostitse osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla numeroon 09 4319 6490 (varmimmin keskiviikkoisin klo 10-14, myös tiistaisin ja torstaisin voi yrittää tavoittaa puhelimella).

Lokakuu

Vantaan hyvinvointimessut

Aika: La 12.10. Klo 10-16

Paikka: Vantaan Energia Areena (Rajatorpantie 23, 01600 Vantaa)

Uudenmaan keliakiayhdistys on mukana Vantaan hyvinvointimessuilla.

Vierailu modernin taiteen museo EMMAan

Aika: la 19.10.2019 klo 11

Paikka: Näyttelykeskus WeeGee, Ahertajantie 5, Espoo

Tule mukaan Modernin taiteen museo EMMAn opastetulle kierrokselle ja tutustumaan museoon. Yhdistys tarjoaa opastuksen Michael Jackson -näyttelyyn sekä brunssin.

Kukin osallistuja maksaa pääsylippunsa (ryhmässä 10 €) itse tai käyttää museokorttia. Ilmoittautuminen vaaditaan, tee se välillä 8.8.-16.10. yhdistyksen sähköpostiin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla 09 4319 6490.

Modernin taiteen museo EMMAn verkkosivut löydät täältä.

Jäsenilta ja luento "Kuinka tunnistan ravitsemuksellisesti hyvän tuotteen?"

Aika: 23.10.2019 18:00

Paikka: Café Cabriolen yläkerta, Piispankatu 30, Porvoo

Ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm kertoo aiheesta "Kuinka tunnistan ravitsemuksellisesti hyvän tuotteen?" Lisäksi herkutellaan Café Cabriolen iltapalatarjoilulla.

Tarjoilun vuoksi ilmoittautumiset 11.10. mennessä Hanna Kuntoselle puh. 040 508 2136, mieluiten arkisin klo 16.00 jälkeen. Ilmoita myös muut allergiat. Iltapala on gluteeniton ja laktoositon.

Marraskuu

Perhetapahtuma Heurekassa ja LT Laura Kivelän luento lasten keliakiasta

TÄYNNÄ, VOIT ILMOITTAUTUA JONOON PERUUTUSPAIKOILLE

Aika: Tiedekeskus Heureka, Tiedepolku 1, Vantaa

Paikka: la 9.11.2019 11:30

Tilaisuus on tarkoitettu keliaakikkolapsille ja heidän vanhemmilleen.

Yhdistys tarjoaa lapsille brunssin sekä Tiedekeskus Heurekan näyttelyn sisäänpääsyn. Vanhemmat voivat halutessaan ostaa itselleen brunssin sekä sisäänpääsyn näyttelyyn. Brunssin jälkeen LT Laura Kivelä luennoi vanhemmille aiheesta "Lapsellani on keliakia" lasten siirtyessä näyttelyn puolelle. Luennolle osallistuminen ei vaadi Heurekan näyttelyn sisäänpääsymaksua.

Aloitamme lasten brunssilla klo 11.30, minkä jälkeen n. klo 12.30 on luento vanhemmille. Yhdistys tarjoaa vanhemmille kahvin ja sämpylän, joten brunssin ostaminen ei ole välttämätöntä.

Ilmoittaudu mukaan 8.8.-31.10. välisenä aikana yhdistyksen sähköpostiin tai soittamalla: uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com, p. 09 4319 6490. (Huomaathan, että voit ilmoittautua tähän vain, jos olet Uudenmaan keliakiayhdistyksen jäsen!)

Gluteenitonta leivontaa lasten kanssa TÄYNNÄ, VOIT ILMOITTAUTUA JONOON

Aika: 16.11.2019

Paikka: Stoa, opetuskeittiö, 1. krs. Turunlinnantie 1, 00900 Helsinki

Lapset leipovat suolaisia ja makeita herkkuja yhdessä vanhemman tai muun aikuisen kanssa. Kurssin tavoitteena on tavata muita keliaakikkoperheitä, auttaa sopeutumaan elinikäiseen ruokavaliohoitoon sekä innostaa perheitä kokkailemaan yhdessä. Kurssi on suunniteltu yhteistyössä Helsingin työväenopiston kanssa. Ohjaajana ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm. Hinta 26€

Ilmoittautuminen alkaa ti 13.8 klo 9.00 https://ilmonet.fi/#fi/search/txt=H196119

Kurssille otetaan kuusi aikuista ja kuusi lasta. Vain aikuinen ilmoittautuu.

Syyskokous

Aika: Ti 19.11. klo 17.30

Paikka: Yhdistyksen toimisto, Runeberginkatu 15 A 1, Kamppi. Ovikello "Uumu"

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous yhdistyksen toimistolla. Ennen kokousta kahvittelu ja Wanhan Kanalan tuote-esittely klo 17.

Pikkujoulut

Aika: 28.11, kellonaika varmistuu myöhemmin

Paikka: Pirjon Pakari, Kauppanummenkuja 3, 01900 Nurmijärvi

Tervetuloa viettämään iloisia pikkujouluja koko perheen kanssa. Paikalla myös Joulupukki!

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com.