Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä sekä  lehden välissä ja sähköpostitse ilmestyvässä jäsentiedotteissamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Katso Keliakialiiton järjestämät tapahtumat (esim. sopeutumisvalmennuskurssit) Keliakialiiton sivuilta. Valitse alasvetovalikosta järjestäjäksi Keliakialiitto.

HUOM! Yhdistyksen vakuutus ei kata tapaturmia yhdistyksen tapahtumissa tai retkillä. Huolehdithan, että omat vakuutuksesi ovat ajan tasalla.

Tärkeää koronatietoa!

Seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeita, jotta voimme varmistaa tapahtumien turvallisen toteutuksen. Huomioi:

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet vähäisiäkään flunssan oireita.
  • Noudata vähintään metrin turvaväliä.
  • Yski tai aivasta kertakäyttöiseen nenäliinaan tai hihaan.
  • Yhdistyksen tapahtumissa on saatavilla käsidesiä ja kasvomaskeja
  • Älä osallistu toimintaan, jos olet palannut ulkomailta alle kaksi viikkoa sitten.

Syyskuu

Gluteeniton ilta: tapaa Ilkka Repo

Aika: ti 22.9. klo 17.

Paikka: Yhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki)

Tule tapaamaan Keliakialiiton toiminnanjohtajaa Ilkka Repoa yhdistyksen toimistolle. Kahvitarjoilu. Ilmoittaudu 6.8.-17.9. Yhdistyksen tiloista löytyy käsidesiä ja maskeja. Myös etäosallistumismahdollisuus!

Lokakuu

Gluteeniton kasvisruokakurssi (TÄYNNÄ! voit ilmoittautua jonoon)

Aika: su 4.10. klo 10-14

Paikka: Uudenmaan Marttojen opetuskeittiö (Lapinlahdenkatu 3 A, Helsinki)

Tervetuloa oppimaan gluteenittoman kasviruoan laittamista! Kurssi sopii hyvin myös aloittelijoille, ja lapsetkin ovat tervetulleita kokkaamaan aikuisten seurassa. Ohjaajana toimii ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm. Max. 12 hlö. Osallistumismaksu 15 € / hlö. Ilmoittaudu 6.8.-1.10.  Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Jäsenretki Suomen rautatiemuseoon Hyvinkäälle

Aika: la 24.10 klo 12-14

Paikka: Hyvinkäänkatu 9, Hyvinkää

Tavataan museolla vähän ennen klo 12, opastus alkaa klo 12. Yhdistys tarjoaa opastuksen, pääsyliput ja kahvit. Max 20 hlö. Ilmoittaudu viim. 14.10. Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus. Klo 14 jälkeen voi jäädä museokauppaostoksille sekä omatoimisesti kiertelemään veturitallissa ja asemalla, joihin ei ehditä perusnäyttelyopastuksella.

Varhaisnuorten tapahtuma “tuunaa vohveli ja opi keliakiasta”

Aika: su 25.10. klo varmistuu myöhemmin

Paikka: Yhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki)

Tervetuloa kaikkia 12-16 -vuotiaat kokkailemaan yhdessä ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholmin johdolla ja samalla oppimaan keliakiasta ja gluteenittomasta ruokavaliosta. Max. 10 hlö. Ilmoittaudu viimeistään 21.10. Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Marraskuu

Gluteeniton kvinoa, amarantti ja teff -kurssi

Aika: su 15.11. klo 10-14 kvinoa, amarantti ja teff –ruokakurssi. Uudenmaan

Paikka: Uudenmaan Marttojen opetuskeittiö (Lapinlahdenkatu 3 A, Helsinki)

Kurssilla kokkaillaan paljon erilaisia ja herkullisia gluteenittomia ruokia. Pääraaka-aineina käytetään kvinoaa, amaranttia ja teffiä. Kurssi sopii hyvin myös aloittelijoille, ja lapsetkin ovat tervetulleita kokkaamaan aikuisten seurassa. Ohjaajana toimii ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm.  Max. 12 hlö. Osallistumismaksu 15 € / hlö. Ilmoittaudu 8.10-12.11.  Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Sääntömääräinen syyskokous

Aika: ti 17.11. klo 17:30

Paikka: Yhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki)

Syyskokous on vuoden tärkein kokous, jossa valitaan uusi hallitus ja hyväksytään toimintasuunnitelma ja budjetti vuodelle 2021. Ole mukana päättämässä yhdistyksesi asioista!  Jos hallitustyö kiinnostaa, niin ota yhteyttä joko puheenjohtajaan marja.penttila(at)live.com tai järjestösihteeriin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com. Voit kertoa kiinnostuksesi hallitustyöstä myös kokouksessa!  Jäsenillä on oikeus tehdä sääntömääräisiin kokouksiin aloitteita.  Aloite on tehtävä kirjallisesti vähintään kuukautta ennen kokousta hallitukselle.

Helpotusta autoimmuunisairauksien diagnostiikkaan -verkkoluento

Aika: ma 23.11. klo 17.30

Paikka: Zoom -verkkoalusta

Tervetuloa kuulemaan uudesta menetelmästä, jolla sairauksia pystytään tunnistamaan entistä laajemmin pelkästä virtsanäytteestä. Luennoijana professori, LT Harry Holthöfer Helsingin yliopistosta. Ilmoittaudu viimeistään 23.11 klo 12.  Zoom-linkki, josta pääset verkkoluennolle, ilmoitetaan myöhemmin. Luento järjestetään yhteistyössä Uudenmaan munuais- ja maksayhdistys UUMUn ja Pääkaupunkiseudun diabetesyhdistyksen kanssa.

Jäsenretki yhteiskuljetuksella Joulupop -konserttiin Porvooseen

Aika: to 26.11. klo 17:30-22:30

Paikka: Porvoon taidetehdas (Läntinen Aleksanterinkatu 1, Porvoo)

Tervetuloa virittäytymään joulutunnelmaan Puolustusvoimien varusmiessoittokunnan joulupop -konserttiin! Voit saapua konserttiin omin neuvoin tai yhteiskuljetuksella Helsingistä. Konsertti on klo 19 - 21:15, sisältäen 20 min väliajan. Yhdistys tarjoaa väliaikatarjoilun. Lisätietoja konsertista täällä. Max 25 hlö. Ilmoittaudu 25.10 mennessä. Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus. Lisätiedot esim. hinta varmistetaan myöhemmin.

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com.