Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä sekä  lehden välissä ja sähköpostitse ilmestyvässä jäsentiedotteissamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Katso Keliakialiiton järjestämät tapahtumat (esim. sopeutumisvalmennuskurssit) Keliakialiiton sivuilta. Valitse alasvetovalikosta järjestäjäksi Keliakialiitto.

HUOM! Yhdistyksen vakuutus ei kata tapaturmia yhdistyksen tapahtumissa tai retkillä. Huolehdithan, että omat vakuutuksesi ovat ajan tasalla.

Tärkeää koronatietoa!

Seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeita, jotta voimme varmistaa tapahtumien turvallisen toteutuksen. Huomioi:

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet vähäisiäkään flunssan oireita.
  • Noudata vähintään metrin turvaväliä.
  • Yski tai aivasta kertakäyttöiseen nenäliinaan tai hihaan.
  • Yhdistyksen tapahtumissa on saatavilla käsidesiä ja kasvomaskeja
  • Älä osallistu toimintaan, jos olet palannut ulkomailta alle kaksi viikkoa sitten.

Lokakuu

Jäsenretki Suomen rautatiemuseoon Hyvinkäälle

Aika: la 24.10 klo 12-14

Paikka: Hyvinkäänkatu 9, Hyvinkää

Tavataan museolla vähän ennen klo 12, opastus alkaa klo 12 ja kestää tunnin. Opastus on 10 henkilön ryhmissä. Yhdistys tarjoaa opastuksen, pääsyliput ja kahvit.  Myös museokortti käy.

Max 20 hlö. Ilmoittaudu viim. 14.10. Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus. Klo 14 jälkeen voi jäädä museokauppaostoksille sekä omatoimisesti kiertelemään veturitallissa ja asemalla, joihin ei ehditä perusnäyttelyopastuksella.

Varhaisnuorten tapahtuma “tuunaa vohveli ja opi keliakiasta”

Aika: su 25.10. klo 14-16

Paikka: Yhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki)

Tervetuloa kaikki 12-16 -vuotiaat kokkailemaan yhdessä ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholmin johdolla ja samalla oppimaan keliakiasta ja gluteenittomasta ruokavaliosta. Max. 10 hlö. Ilmoittaudu viimeistään 21.10. Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Marraskuu

Gluteeniton kvinoa, amarantti ja teff -kurssi (TÄYNNÄ!)

Aika: su 15.11. klo 10-14 kvinoa, amarantti ja teff –ruokakurssi. Uudenmaan

Paikka: Uudenmaan Marttojen opetuskeittiö (Lapinlahdenkatu 3 A, Helsinki)

Kurssilla kokkaillaan paljon erilaisia ja herkullisia gluteenittomia ruokia. Pääraaka-aineina käytetään kvinoaa, amaranttia ja teffiä. Kurssi sopii hyvin myös aloittelijoille, ja lapsetkin ovat tervetulleita kokkaamaan aikuisten seurassa. Ohjaajana toimii ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm.  Max. 12 hlö. Osallistumismaksu 15 € / hlö. Ilmoittaudu 8.10-12.11.  Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Sääntömääräinen syyskokous

Aika: ti 17.11. klo 17:30

Paikka: Yhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki) ja Teams-etäkokouksena

Syyskokous on vuoden tärkein kokous, jossa valitaan uusi hallitus ja hyväksytään toimintasuunnitelma ja budjetti vuodelle 2021. Ole mukana päättämässä yhdistyksesi asioista!  Jos hallitustyö kiinnostaa, ota yhteyttä joko puheenjohtajaan marja.penttila(at)live.com tai järjestösihteeriin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com. Voit kertoa kiinnostuksesi hallitustyöstä myös kokouksessa!  Jäsenillä on oikeus tehdä sääntömääräisiin kokouksiin aloitteita.  Aloite on tehtävä kirjallisesti vähintään kuukautta ennen kokousta hallitukselle.

Voit osallistua kokoukseen myös etänä, koska poikkeamislaki sallii sen, Laki väliaikaisesta poikkeamisesta ... yhdistyslaista ja eräistä muista yhteisölaeista covid-19-epidemian leviämisen rajoittamiseksi (677/2020) on voimassa 3.10.2020 - 30.6.2021.

Poikkeuksellisesti syyskokoukseen pyydetään ilmoittautumaan, jotta osaamme järjestellä toimistolla osallistujat turvallisesti ja jotta etäosallistujat saavat linkin kokoukseen.

Helpotusta autoimmuunisairauksien diagnostiikkaan -verkkoluento

Aika: ma 23.11. klo 17.30

Paikka: Zoom -verkkoalusta

Tervetuloa kuulemaan uudesta menetelmästä, jolla sairauksia pystytään tunnistamaan entistä laajemmin pelkästä virtsanäytteestä. Luennoijana professori, LT Harry Holthöfer Helsingin yliopistosta. Ilmoittaudu viimeistään 23.11. klo 12.  Zoom-linkki, josta pääset verkkoluennolle, ilmoitetaan myöhemmin. Luento järjestetään yhteistyössä Uudenmaan munuais- ja maksayhdistys UUMUn ja Pääkaupunkiseudun diabetesyhdistyksen kanssa.

Jäsenretki yhteiskuljetuksella Joulupop -konserttiin Porvooseen

Aika: to 26.11. klo 17:30-22:30

Paikka: Porvoon taidetehdas (Läntinen Aleksanterinkatu 1, Porvoo)

Tervetuloa virittäytymään joulutunnelmaan Puolustusvoimien varusmiessoittokunnan joulupop -konserttiin! Voit saapua konserttiin omin neuvoin tai yhteiskuljetuksella Helsingistä. Konsertti on klo 19 - 21:15, sisältäen 20 min väliajan. Yhdistys tarjoaa bussikuljetuksen ja väliaikatarjoilun, liput konserttiin (17,50€) omakustanteisesti. Lisätietoja konsertista täällä. Max 25 hlö. Ilmoittaudu 25.10 mennessä. Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Joulukuu

Kalle Kurpan verkkoluento

Aika: ti 1.12 klo 18-19

Paikka: Teams -verkkoluento

Keliakiatutkija, professori Kalle Kurppa kertoo keliakiasta ja uudesta tutkimusmenetelmästä, joka mittaa keliakian suolivaurion asteen tarkasti ja nopeasti. Aikaa myös osallistujien kysymyksille. Ilmoittaudu 1.12 klo 12 mennessä niin saat osallistumislinkin sähköpostiisi.

Ilmoittaudu

Voit myös ilmoittautua sähköpostitse tai puhelimitse. Lisätietoja tapahtumistamme sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai puhelimitse 09-4319 6490.