Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä sekä  lehden välissä ja sähköpostitse ilmestyvässä jäsentiedotteissamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Katso Keliakialiiton järjestämät tapahtumat (esim. sopeutumisvalmennuskurssit) Keliakialiiton sivuilta. Valitse alasvetovalikosta järjestäjäksi Keliakialiitto.

HUOM! Yhdistyksen vakuutus ei kata tapaturmia yhdistyksen tapahtumissa tai retkillä. Huolehdithan, että omat vakuutuksesi ovat ajan tasalla.

Elokuu

Oluiden maistelu

Aika: to 20.8 klo 18-20

Paikka: Villi Wäinö (Kalevankatu 4)

Tervetuloa maistelemaan gluteenittomia Kukko-oluita Laitilan virvoitusjuomatehtaan edustajan opastuksella! Omavastuu 10€ sisältää maistatuksen, pienen suolapalan ja yhden valinnaisen juoman. Mukaan mahtuu max. 15 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Tapahtuma on K-18. Tulethan paikalle vain täysin terveenä!

ilmoittautumiset 6.8 alkaen sähköpostilla tai puhelimella,  uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com, puh. 09 4319 6490.

Syyskuu

Keliakiaviikko 31.8-6.9.2020

Keliakiaviikon tämän vuoden teema on Gluteenitonta? Kyllä kiitos! ja tavoitteena on lisätä tietoutta ja ymmärrystä gluteenittomasta ruokavaliosta. Kohderyhmänä ovat kaikki gluteenittomasta ruokavaliosta ja tuotteista eri syistä kiinnostuneet. Yhteistyötä tehdään eri kahviloiden, ravintoloiden ja myymälöiden kanssa. Ilmoitamme keliakiaviikon tapahtumista sitä mukaan kun tapahtumista on sovittu.

-ke 2.9 kahvilavierailu PH7-myymälässä Järvenpäässä (Muorinkuja 1). Ilm. 6.8-26.8.

-to 3.9 klo 15-18 Uudenmaan keliakiayhdistys esittäytyy ja opastaa gluteenittomiin tuotteisiin Kampin Ruohonjuuressa (Salomonkatu 5).

-la 5.9 klo 11-12:30 luento ravitsemuksellisesti hyvistä tuotteista ja tuoteselosteista sekä kahvit Vantaan Heurekan kokoustiloissa (Tiedepuisto 1, Vantaa). Luennoimassa ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm. Ilm. viim. 1.9

Keliakiaviikolla mukana myös:

-Glutique (Eerikinkatu 12, Helsinki)

-Raw'n More (Lauttasaarentie 4, Helsinki)

-Happy Waffle (Vuorikatu 14, Helsinki)

Kevätkokous (siirretty syksyyn)

Aika: Ti 8.9. klo 17:30

Paikka: Uudenmaan keliakiayhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1) ja etäyhteydet

Sääntömääräisessä kevätkokouksessa käsitellään vuoden 2019 toimintakertomus, vahvistetaan tilinpäätös ja päätetään tili- ja vastuuvapaudesta tilivelvollisille.  Kokoukselle hyväksyttäväksi esitettävät dokumentit ovat nähtävissä yhdistyksen verkkosivulla

Kokouksen jälkeen Veijo Kivistö Aivoliitosta kertoo aivoterveydestä verkkoluentona.

HUOM! Kevätkokoukseen voi osallistua myös verkossa ja sitä suositellaan. (Poikkeusolosuhteita varten säädetty laki mahdollistaa syyskuun loppuun asti yhdistyslaista poikkeamisen.)

Kokouksen osallistujia pyydetään poikkeuksellisesti ilmoittautumaan kokoukseen etukäteen, jotta kokousjärjestelyt voidaan toteuttaa osallistujille turvallisella tavalla. Ilmoittautumiset etukäteen sähköpostilla tai puhelimella,  uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com, puh. 09 4319 6490. Tuotemyyntiä ei tällä kertaa järjestetä.

Koko päivän retki Hankoon yhteiskuljetuksella
Aika: la 12.9 (tarkat kellonajat ilmoitetaan myöhemmin)

Paikka: Bussi Hki-Hanko-Hki

Mahdollisuus hypätä kyytiin myös sovituilta pysäkeiltä matkan varrelta (ilmoitetaan myöhemmin). Opastuksesta ja bussimatkasta osallistumismaksu 20€, ruokailu omalla kustannuksella. Ilmoittaudu 6.8-10.9.

Gluteeniton ilta: tapaa Ilkka Repo

Aika: ti 22.9. klo 17.

Paikka: Yhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki)

Tule tapaamaan Keliakialiiton toiminnanjohtajaa Ilkka Repoa yhdistyksen toimistolle. Kahvitarjoilu. Ilmoittaudu 6.8.-17.9.

Lokakuu

Gluteeniton kasvisruokakurssi

Aika: su 4.10 klo 10-14

Paikka: Uudenmaan Marttojen opetuskeittiö (Lapinlahdenkatu 3 A, Helsinki)

Tervetuloa oppimaan gluteenittoman kasviruoan laittamista! Kurssi sopii hyvin myös aloittelijoille, ja lapsetkin ovat tervetulleita kokkaamaan aikuisten seurassa. Ohjaajana toimii ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm. Max. 12 hlö. Osallistumismaksu 15 € / hlö. Ilmoittaudu 6.8.-1.10.  Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Marraskuu

Gluteeniton kvinoa, amarantti ja teff -kurssi

Aika: su 15.11 klo 10-14 kvinoa, amarantti ja teff –ruokakurssi. Uudenmaan

Paikka: Uudenmaan Marttojen opetuskeittiö (Lapinlahdenkatu 3 A, Helsinki)

Kurssilla kokkaillaan paljon erilaisia ja herkullisia gluteenittomia ruokia. Pääraaka-aineina käytetään kvinoaa, amaranttia ja teffiä. Kurssi sopii hyvin myös aloittelijoille, ja lapsetkin ovat tervetulleita kokkaamaan aikuisten seurassa. Ohjaajana toimii ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm.  Max. 12 hlö. Osallistumismaksu 15 € / hlö. Ilmoittaudu 8.10-12.11.  Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus.

Sääntömääräinen syyskokous

Aika: ti 17.11. klo 17:30

Paikka: Yhdistyksen toimisto (Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki)

Syyskokous on vuoden tärkein kokous, jossa valitaan uusi hallitus ja hyväksytään toimintasuunnitelma ja budjetti vuodelle 2021. Ole mukana päättämässä yhdistyksesi asioista!  Jos hallitustyö kiinnostaa, niin ota yhteyttä joko puheenjohtajaan marja.penttila(at)live.com tai järjestösihteeriin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com. Voit kertoa kiinnostuksesi hallitustyöstä myös kokouksessa!  Jäsenillä on oikeus tehdä sääntömääräisiin kokouksiin aloitteita.  Aloite on tehtävä kirjallisesti vähintään kuukautta ennen kokousta hallitukselle.

Lisätietoja tapahtumistamme voit kysyä sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com.