Tapahtumat

Järjestämme gluteenittomia tapahtumia ja tilaisuuksia toimialueellamme. Ilmoitamme tapahtumistamme verkkosivuillamme, Gluteeniton elämä -lehden "Tapahtumia lähelläsi"-palstalla ja Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä sekä  lehden välissä ja sähköpostitse ilmestyvässä jäsentiedotteissamme. Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Yhdistyksen tilaisuuksiin voit ilmoittautua tämän sivun alareunassa olevalla lomakkeella tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai soittamalla numeroon 041 314 4408 (ti, ke ja pe klo 10-14).

Katso Keliakialiiton järjestämät tapahtumat (esim. sopeutumisvalmennuskurssit) Keliakialiiton sivuilta. Valitse alasvetovalikosta järjestäjäksi Keliakialiitto.

HUOM! Yhdistyksen vakuutus ei kata tapaturmia yhdistyksen tapahtumissa tai retkillä. Huolehdithan, että omat vakuutuksesi ovat ajan tasalla.

Tärkeää koronatietoa!

Seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeita, jotta voimme varmistaa tapahtumien turvallisen toteutuksen.

• Älä osallistu toimintaan, jos tunnet flunssan oireita.
  • Jos turvaväliä on suositeltu, noudata sitä.
  • Yski tai aivasta kertakäyttöiseen nenäliinaan tai hihaan.
  • Muista, että koronarokotus suojaa sekä itseäsi että muita!

Toukokuu

Tehdas- ja alkoholimuseo Rajamäen Ryyppi

Aika: 14.5. klo 11:00
Paikka: Rajamäen tehdas- ja alkoholimuseo, Patruunantie 17, Rajamäki

Yhdistys järjestää opastetun vierailun Alkoholi- ja tehdasmuseo Rajamäen Ryyppiin minkä jälkeen tutustutaan Rajamäen kirkkoon (entinen Alkon kirkko). Vierailuiden jälkeen on lounas lähellä sijaitsevassa ravintola Pikku Paronissa. Lounas maksaa osallistujilta 10 € jäsen / 25€ ei-jäsen, lisäksi museovierailun osallistujat maksavat itse pääsymaksunsa (7 €) tai käyttävät museokorttia. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 9.5.  Kerro, jos tarvitset jonkin muun kuin gluteenittoman tarjoilun.

Huomioithan, että tämä kohde ei ole esteetön. Museotila on neljässä kerroksessa, joihin kuljetaan kierreportaita. Kaikki päivän kohteet ovat lähellä toisiaan noin 600m säteellä Tehdasmuseosta. Mukaan mahtuu 25 henkilöä.

Ilmoittaudu retkelle:

Lasten välipalakurssi

Aika: 22.5. klo 10- 12:30
Paikka: Runeberginkatu 15 A 1, Helsinki

Gluteeniton välipalakurssi alakouluikäisille  (7-12 vuotiaat). Tule opettelemaan herkullisten ja ravitsevien välipalojen kokkausta! Ohjaajana toimii ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm. Ilmoittaudu viimeistään 12.5.  Kerro ilmoittautuessa myös muut erityisruokavaliot kuin gluteenittomuus. Mukaan mahtuu 10 lasta.

Kurssi on täynnä.

Ilmoittaudu välipalakurssille:

Kesäkuu

Ketolan strutsitila

Aika: 11.6. klo 11:00
Paikka: Ketolan strutsitila, Korvenojantie 15, Rajamäki

Perheretkellä tiedossa strutsisafari ja keittolounas. Paikalle järjestetään kuljetus Helsingin Rautatietorilta ja Vantaan Tikkurilasta tai tilalle voi saapua omalla autolla.

Ilmoitathan mikäli sinulla tai perheenjäsenelläsi on muita erikoisruokavalioita kuin gluteenittomuus. Osallistumismaksu 5€/ hlö, perhelippu 15€.  Ilmoittautuminen viimeistään 31.5.

Yhteiskuljetus: Kuljetus lähtee Helsingin Rautatieasemalta klo 9:30 ja Tikkurilasta Hotelli Vantaan edestä klo 10:00. Kuljetuksen hinta 3€ yli 12 vuotiailta.

Retki on täynnä!

Ilmoittaudu mukaan Strutsiretkelle:

Kuljetus *

Ruokakurssi: Kvinoa, amarantti ja tef

Aika: 12.6. klo 10- 14
Paikka: Marttojen opetuskeittiö, Lapinlahdenkatu 3 A, Helsinki

Kurssilla kokkaillaan paljon erilaisia ja herkullisia gluteenittomia ruokia. Pääraaka-aineina käytetään kvinoaa, amaranttia ja teffiä. Kurssi sopii hyvin myös aloittelijoille. Ohjaajana toimii ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm.  Osallistumismaksu 15 € / hlö. Ilmoittaudu viimeistään 31.5.  Kerro ilmoittautuessa myös muut erikoisruokavaliot kuin gluteenittomuus. Kurssille mahtuu 20 henkilöä.

Ilmoittaudu kokkauskurssille:

Elokuu

Kellokosken Ruukki ja Sairaalamuseo 13.8.

Lisätietoa retkestä myöhemmin

Syyskuu

Perheretki Korkeasaareen 17.9.

Lisätietoa korkeasaaripäivästä tulee myöhemmin

Voit myös ilmoittautua sähköpostitse tai puhelimitse. Lisätietoja tapahtumistamme sähköpostitse uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com tai puhelimitse 041 314 4408.