Potilas- ja asiakasturvallisuus on yhteinen asia -verkkoluento

• to 21.1.2021 klo 17:3019
  • Teams-verkkoluento

Suomeen vuonna 2019 perustetun Potilas- ja asiakasturvallisuuden kehittämiskeskuksen tavoitteena on edistää ja kehittää potilas- ja asiakasturvallisuutta koko Suomessa tutkitusti ja vahvassa yhteistyössä kaikkien kanssa. Yksi keskuksen kansallisista tehtävistä on potilaan ja asiakkaan osallisuuden edistäminen.

Potilas- ja asiakasturvallisuudella tarkoitetaan periaatteita ja toimintoja, joiden tarkoituksena on varmistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen, huolenpidon ja hoidon turvallisuus sekä suojata asiakaita tai potilaita vahingoittumasta.

Potilaan näkökulmasta potilasturvallisuus on sitä, että hän saa oikeaa hoitoa, oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Turvallisuudesta huolehtiminen on aina ensisijaisesti ammattihenkilöstön vastuulla. Jokainen, myös potilas ja asiakas oman elämänsä ja sairautensa kokemusasiantuntijana, on osallinen ja voi osaltaan vaikuttaa potilas- ja asiakasturvallisuuden varmistamiseen.

Luennoijana Potilas- ja asiakasturvallisuuden kehittämiskeskuksen erityisasiantuntija Tarja Pajunen. Mukaan verkkoluennolle pääset myöhemmin lmotettavasta linkistä. Tule mukaan keskustelemaan, kehitetään potilas- ja asiakasturvallisuutta yhdessä!

Luennot järjestetään yhteistyössä Uudenmaan munuais- ja maksayhdistyksen sekä Pääkaupunkiseudun Diabetesyhdistyksen kanssa.

TÄSSÄ linkki tapahtumaan.