Keliakiaviikko 2022

Keliakiaviikkoa vietetään 5. - 11.9.

Keliakiaviikon teemana on diagnosoimattomaksi jäävä keliakia, joka koskee n. 70 000 tietämättään keliakiaa sairastavaa.  Ei Mattikaan tiennyt, mutta sai keliakiansa hoitoon ja kilpailu-ura alkoi sujua - tuoreimpana saavutuksena uinnin EM-hopeamitali.

Jos keliakian mahdollisuus huolettaa joko sinua tai läheistäsi, tule tapaamaan Uudenmaan keliakiayhdistyksen ihmisiä - heiltä saat tietoa keliakiasta ja gluteenittomuudesta. Samalla voit tarkistaa riskisi sairastua Keliakialiiton toteuttamalla testillä.  Kerromme myös, millaisia palveluita Keliakialiitto ja yhdistyksemme tarjoavat keliaakikoille.

Keliakialiiton verkkosivuilla opastetaan, mitä gluteeniton ruokavalio tarkoittaa, mitä ruoka-aineita voi käyttää ja miten selvitä arjessa, katso tarkemmin www.keliakialiitto.fi/kuluttajat

Tule jäseneksi - Osallistu arvontaan!

Syyskuun aikana Uudenmaan keliakiayhdistyksen jäseneksi liittyneiden kesken arvotaan viisi kappaletta 20 € arvoisia K-lahjakortteja. Arvonta suoritetaan lokakuun aikana ja siitä ilmoitetaan voittajille suoraan sähköpostitse.

Lue lisää jäsenyyden hyödyistä Liity jäseneksi tästä.

Keliakiaviikolla löydät Uudenmaan keliakiayhdistyksen kirjastoista.

Tältä tapahtumalistalta löydät kaikki Uudenmaan alueen tapahtumat.

Maanantai 5.9.

Itäkeskuksen kirjasto, Klo 16 - 19
Turunlinantie 1, Helsinki

Tiistai 6.9.

Keskuskirjasto Oodi, Klo 17 - 19
Töölönlahdenkatu 4, Helsinki

Tikkurilan kirjasto, Klo 15 - 18
Lummetie 4, Vantaa

Sellon kirjasto, Klo 17 - 19
Leppävaarankatu 9, Espoo

Keskiviikko 7.9.

Keliakialiiton webinaari:
70 000 sairastaa tietämättään keliakiaa – sairastatko sinäkin?
Lisätietoa ja ilmoittautuminen

Torstai 8.9.

Järvenpään kaupunginkirjasto, klo 17 - 19
Kirjastokatu 8, Järvenpää

Porvoon kaupunginkirjasto, Klo 16 - 18
Papinkatu 20, Porvoo

Lauantai 10.9.

Uusien jäsenten päivä klo 11-14
Food & Co Pääpostitalo, Mannerheiminaukio 1 B, Helsinki

Tapahtumassa on luennoimassa sisätautien ja gastroenterologian erikoislääkäri Kristiina Söderlund ja ravitsemusterapeutti Tuuli Westerholm. Lisäksi on varattu aikaa kysymyksille, vapaalle keskustelulle sekä vertaistukihenkilöiden, yhdistyksen hallituksen jäsenten ja muiden keliaakikkojen tapaamiselle.

Ilmoittaudu viim. 7.9.
Tapahtumat -sivulta.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.