Yhdistys täyttää 30 vuotta syksyllä 2021

28.4.2021

Syksyllä 2021 Uudenmaan keliakiayhdistys juhlii 30-vuotista taivaltaan. "Hetkonen, vasta 30 vuotta? Minähän olen ollut jäsen jo pidempään", saatat miettiä. Tässä yhdistyksen (ja Keliakialiiton) historia pähkinänkuoressa:

Vuonna 1976 perustettiin Suomen keliakiayhdistys. Se muuttui Keliakialiitoksi vuonna 1991, jolloin sen alle perustettiin useita paikallisyhdistyksiä, kuten Uudenmaan keliakiayhdistys ry. Vuosina 1991 - 1996 yhdistys oli nimeltään Suur-Helsingin keliakiayhdistys ja viimeiset 25 vuotta yhdistys on ollut nimeltään Uudenmaan keliakiayhdistys.

Tervetuloa mukaan juhlimaan yhdistyksen vuosipäiviä! Voit jakaa muistojasi tai kuvia sosiaalisessa mediassa tunnisteella #UKY30 tai lähettämällä ne järjestösihteerille. Pyrimme koronatilanteen salliessa järjetämään syksyllä juhlat sekä lapsille että aikuisille.