Keliakiaviikko lähestyy - nyt on aika ilmoittautua tapahtumiimme!

9.8.2017

Keliakiaviikkoa vietetään 4–10.9.2017 teemalla Kaikki syömään! - gluteenitonta turvallisesti. Tervetuloa keliakiaviikon tapahtumiimme!

Keskiviikkona 6.9 klo 17.30 vietämme tapas-iltaa espanjalaiseen tyyliin Kim's Tapasissa (os. Kasarmikatu 4, Helsinki). Sitova ilmoittautuminen 23.8. mennessä yhdistyksen sähköpostiin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com. Ilmoita samalla myös muut erityisruokavaliot/allergiat. Tapas-buffetin hinta on 30 €. Mukaan mahtuu 40 henkilöä, joten ilmoittauduthan pian!

Torstaina 7.9 klo 18 kokoonnumme gluteenittomaan kahvilatapaamiseen Järvenpään Kulmakonditoriaan (os. Sibeliuksenkatu 17, Järvenpää). Tilaisuus on omakustanteinen. Ilmoittautuminen tapaamiseen viimeistään 31.8. yhdistyksen sähköpostiin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com.

Lauantaina 9.9. klo 8.30 lähdemme retkelle Hartolaan ja Sysmään. Hartolassa tutustumme muun muassa gluteenittomia tuotteita valmistavaan Vuohelan Herkkuun. La Kar de Mummassa Hartolassa nautimme gluteenittoman lounaan. La Kar de Mummassa on mahdollisuus ostaa Vuohelan Herkun tuotteita ja tehdä muitakin ostoksia. Toimitusjohtaja Pirkko Hämäläinen esittelee Vuohelan Herkun.

Hartolasta matka jatkuu Sysmään, jossa tutustutaan Suomen ainoaan kirjakylään ja Suomen kauneimpaan kirjakauppaan sekä kirjailijaresidenssi Villa Sarkiaan. Iltapäiväkahvit suolaisen leivonnaisen kera nautimme kahvila Lintan Kammarissa. Viehättävässä kahvilassa voi tehdä myös ostoksia. Helsinkiin palaamme noin klo 19. Retken hinta on jäseneltä 35 € ja ei-jäseneltä 40 €, sisältäen matkat, opastukset, lounaan ja iltapäiväkahvit leivonnaisen kera. Sitova ilmoittautuminen on viimeistään 23.8. yhdistyksen sähköpostiin uudenmaankeliakiayhdistys(at)outlook.com. Puhelimitse ilmoittautumisia otetaan vastaan numerossa (09) 4319 6490 sekä 11.8. että 17.8. klo 10 - 12. Ilmoita samalla valitsetko lounaan pääruuaksi broileria vai lohta sekä mahdolliset muut erityisruokavaliot/allergiat, yhteystietosi sekä retkelle osallistuvien nimet ja jäsenyys/ei-jäsenyys.

Lisätietoa tapahtumistamme nettisivuiltamme: https://uusimaa.keliakiayhdistys.fi/tapahtumat/